bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

صداع وانتفاخ تحت العين بعد استخدام المنوكسديل

Agahmed

Member
استخدام المنوكسديل من 6 ايام وبحس بصداع وانتفاخ تحت العين بس الصداع قوى

ورده

Member
رد: صداع وانتفاخ تحت العين بعد استخدام المنوكسديل

يمكن من قريب مسوي العملية أصبر شوي يمكن في جروح او التهاب و تواصل مع المستشفي

Agahmed

Member

بس انا معملتش عمليه عندى تساقط صلع وارثى وكشفت اخدت ابرة بلازما استخدم المنوكسديل والتساقط لسه مستمر

ولد نجد 1

Active Member

من الاثار الجانبية للمنكسيديل حدوث الصداع وزغلله العين وظهور الشعر الغير مرغوب فيه لو تقدر تغير المنتج وتستخدم المنتج الاصلي الروجين الاصلي الرغوة ممكن سعرة غالي بس اثاره الجانبية نادرة وعلى العموم المنكسيديل اول شهرين من الاستخدام يسقط شعر ككثير وبعدين يثبت الشعر ويكون كثيف

ولد نجد 1

Active Member

ياليت تحط لنا صورة للمنكسيديل الي تستخدمه

Agahmed

Member

الحمدلله الصداع والانتفاخ راح وشكرا يا ولد نجد والله المفروض تكون دكتور استشارى للموقع ده المنوكسديل مصرى حقير صناعه تحت السلم وقوله اجيب منوكسيديل مستورد روجين بيكون احسن لان المصرى هيغش فيه وفى الماده الفعاله قالى ده الخامه بتكون مستورده وناس كتير جربته وكان واحد صاحبى كان كاشف عنده وجايب نتبجه بس ضعيفه

Agahmed

Member

انشاءالله هستخدم روجبن الرغوة فى بدايه الصيف عشان الحكه والحراره شكرا تانى ياولد نجد
انت منين دوله

Agahmed

Member

طب بالنسبه للرغوة بيسسب تساقط شعر كثير زى المنوكسديل

ولد نجد 1

Active Member

ههههههههههههه حلوة تحت السلم انا من السعودية بالنسبة للروجين الرغوة تقدر تطلبه من موقع امازون او اي باي يطلع سعره رخيص مقارنه لو تشتري من مصر او اي دوله عربية ويبقى مشكلة الشحن بعض شركات الشحن مايشحنون السوائل العطور والادوية المضغوطة مثل البخاخات وفيه شركات عادي تشحن انت دور على وسيط مصري يجيبه لك مثل صيدلي تعرفه او قريب لك وبالنسبة لطريقة عمل الروجين او اي منكسيديل كلهم اول شهرين يتساقط الشعر ويعتبر هذا الشعر المتساقط هو الشعر الضعيف والشعر الي كان بالاصل بيسقط فيعجل المنكسيديل بسقوطه وبعد شهرين او مع بداية الشهر الثالث تلاحظ اتساقط يخف شوي شوي ويبتدى الشعر يثقل ويكون متغذي واسود وسميك وتحس ان شعرك مليان لكن لازم تستخدمه بالنتظام بدون انقطاع او تخفيف للجرعة حلو قطعته بيتساقط كل الشعر الي طلع او ثبت بسببه ولو خففت الجرعه وغيرت بميزان النظام ممكن يحصل صدمة للشعر فتتغير دورة الشعر الثابته ويبتدي يحصل تساقط فالقرار الاول والاخير لك يا تستخدم دائما بجرعة ثابته او ماتسخدم من الاصل

Agahmed

Member

احسن ناس واخوتنا السعودين مش هنزعل من بعض على جزرتين فى البحر بتوعنا بتوعكم مش هتفرق واحد فى الاخر

انت خوفتنى من المنوكسديل على كده مش هلحق

انا محتاجه سنتين مش اكتر اكون خطبت واتجوزت انا لوكنت اعرف انه هيغدر ببه كنت عملتها من زماان

Agahmed

Member

انا حاليا بستخدم 9 ل11بخه كل 12 ساعه يعنى ازود بخه ولا بختين اول اقليلهم فيتساقط الشعر تبقى مشكله لو كلامك صح واكون انا كده مشيت فى طريق اللى يروح ميرجعش ومينفعش ابطله ولا ايه وبالنسبه للبلازما اللى انا بخدها ليها لزمه فى تساقط الشعر ولا

هئسل الدكتور فى الجلسه الجايه المنوكسديل واشوف رايه

أعلى