bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

سؤال بخصوص منتجات بعيدا عن المينكسيدول

mohamedshaban

السلام عليكم
انا عارف ان المينوكسيول حاليا هو العلاج الوحيد للصلع و كمان ممكن يظبط مع شخص و ممكن يعمل تاثير سئ على شخض اخر
انا بقى عايز اسال على افضل مستحضر و مش حقول لانبات الشعر بس للمحافظة على الشعر قليل من التساقط يعنى بدل الصلع ما يبقى سريع جدا نحاول نبطئه شويه لحد ما نشوف ايه اللى حيحصل خلال السنتين الجايين
و من ضمن المنتجات دى مثلا كامينوموتو و سورسير و حاجات كتيير اوى
فحابب اعرف تجربة الناس مع المستحضرات العادية و تاثيرها من ناحية الحفاظ على الشعر شويه
انا عارف ان مفيش ولا مستحضر منهم حيعمل على انبات الشعر بس على الاقل نحافظ شويه على المتبقى الكام سنة دول
ممكن كل واحد يقول تجربته مع اى مستحضر غير الروجين و الحاجات دى

ولد نجد 1

Active Member
رد: سؤال بخصوص منتجات بعيدا عن المينكسيدول

بالنسبة ل كامينوموتو و سورسير والامبولات وغيرها الموجوده بكثرة بالاسواق هذي اشطب عليها وحط عليها اكس احمر ولاتضيع فلوسك عليها تبي تحافظ على الشعر قدامك المنكسيديل والبروبيشيا بمسمياتها المختلفة مثل النوبيشيا والبروسكار والافوددارت وغيرها وكل باقي المنتجات من الي ذكرتها اما زيوت او مواد مخلوط معها منكسديل لاتفكر فيها ولو تبي المنكسيديل الاصلي المريح عليك بالروجين الامريكي الفوم الرغوة يعني سهل الاستخدام وقليل الاثار الجانبية بس يبي صبر وجلد اول شهرين او ثلاثه ماراح تشوف نتائج بعدين يزبط ولو تفكر انك تتركة لما يزبط الشعر فا لاتستخدمه من الاصل لان المنكسديل عنده شرط وهو الاستمرار للابد والبروبيشيا مثله لازم للابد ولو خلاص صرفت النظر عنها قدامك الحل الاخير وهو الزراعة او الانتظار لما بعد عام 2020 حيث انشاء الله تظهر عمليات جديده لللشعر او ادوية وعقارات افضل واقوى من الموجوده حاليا .. والسلاااااااام ختاااااااااااام

mohamedshaban

بالنسبة ل كامينوموتو و سورسير والامبولات وغيرها الموجوده بكثرة بالاسواق هذي اشطب عليها وحط عليها اكس احمر ولاتضيع فلوسك عليها تبي تحافظ على الشعر قدامك المنكسيديل والبروبيشيا بمسمياتها المختلفة مثل النوبيشيا والبروسكار والافوددارت وغيرها وكل باقي المنتجات من الي ذكرتها اما زيوت او مواد مخلوط معها منكسديل لاتفكر فيها ولو تبي المنكسيديل الاصلي المريح عليك بالروجين الامريكي الفوم الرغوة يعني سهل الاستخدام وقليل الاثار الجانبية بس يبي صبر وجلد اول شهرين او ثلاثه ماراح تشوف نتائج بعدين يزبط ولو تفكر انك تتركة لما يزبط الشعر فا لاتستخدمه من الاصل لان المنكسديل عنده شرط وهو الاستمرار للابد والبروبيشيا مثله لازم للابد ولو خلاص صرفت النظر عنها قدامك الحل الاخير وهو الزراعة او الانتظار لما بعد عام 2020 حيث انشاء الله تظهر عمليات جديده لللشعر او ادوية وعقارات افضل واقوى من الموجوده حاليا .. والسلاااااااام ختاااااااااااام

تمام عندك حق لان فعلا فى مصر اسعار الكامينوموتو و سورسير وصلت ل 800 و 900 جنيه و حرام جدا ادفع مبلغ كدة فى لوسيون ممكن ميجيبش نتيجة
و الروجين مش موجود فى مصر و محدش بيرضى يشحنه اساسا
ربنا يسهل بقى و تتحل خلال السنتين دول ان شاء الله

Mezohits

ياجماعه نصيحه محدش يستخدم الهير بلاس باك ... :emoji20:
منتج سئ بمعني الكلمه .. :emoji28:
عملي التهابات في فروة الرأس .. :emoji30:
وكل الشعر اللي كان موجود وقع ... :emoji30:
ياريت كل اللي عايز يستخدم المنتج دا من الشركه دي يفكر الف مره قبل ما يشتريه :emoji30:
لو عايز تستخدم مينوكسيديل استخدم اي منتج بخلاف الهير بلاس باك عندك مثلا " بيرفورما " من شركه الأندلس المنتج دا تحفه وليه نتائج كويسه جدا معايا :emoji1:
ولازم تعرفو تجربتي السيئه مع " Hair Plus Back " :emoji30:
أنه عملتي التهابات في فروة رأسي ووقع الشعر ! :emoji29:
اللهم بلغت اللهم فأشهد :emoji3:

أعلى